Rubriky
Pro uživatele Tipy a triky

Jak zvýšit návštěvnost vašeho webu? Využijte SEO, PPC i sociální sítě

Máte web, investujete do něj, ale stále k vám nikdo nechodí? Háček může být ve vašem přístupu k marketingu. Zvyšování návštěvnosti webu, často i radikální, není až tak těžké. Jak na to? Pojďme se podívat na oblíbené jednoduché způsoby.

Jak zvýšit návštěvnost stránky? 

Než se pustíme do zvyšování návštěvnosti webu, je důležité vědět, jaká ta návštěvnost vlastně je. Tedy kolik lidí navštívilo váš web. 

Pokud máte vlastní webstránku u Websupportu, zjistit čísla návštěvnosti nemůže být jednodušší. K dispozici máte týdenní, měsíční i roční přehledy o počtu návštěvníků, počty relací (navštívení vašeho webu) i počty zobrazení jednotlivých podstránek v rámci jedné relace návštěvníka. Zapnutí této funkce zvládnete lehce.

Pokud vám tato data nestačí, na vlastní webstránce si můžete snadno nastavit Google Analytics. Jde o analytický nástroj zdarma, ke kterému vám stačí jen registrace na Gmailu. Rozsah údajů o aktivitě na vašem webu je velmi široký. Podle těchto údajů si můžete nastavit obsahový marketing tak, aby zohledňoval skutečný zájem vašich návštěvníků.

Podrobný návod na jednoduché propojení vaší webstránky s Google Analytics najdete na našem webu.

Content marketing a SEO 

Obsahový (content) marketing je o tvoření kvalitního, užitečného a dobře strukturovaného obsahu. A jeho forma též hraje svou roli. Cílem je dostat návštěvníky na váš web a udržet je tam co nejdéle. Potřebujete je zaujmout natolik, aby se díky skvělému obsahu pravidelně vraceli.

Mohou to být:

  • články,
  • návody,
  • krátká videa,
  • podcasty,
  • newsletter,
  • e-booky,
  • soutěže (Kdo by je neměl rád, že ano?)

Zkrátka cokoliv, co přitáhne pozornost návštěvníků a má pro ně přidanou hodnotu. To je díky dnešnímu nastavení vyhledávačů o mnoho důležitější než článek “o ničem”, ale přecpaný klíčovými slovy. Na toto vám dnes již vyhledávače neskočí.

Proto tvořte pro reálné lidi. Vytvářejte takový obsah, jaký byste si vy sami rádi přečetli nebo se na něj podívali.

1) V prvním kroku poznejte co nejvíce své publikum. Zjistěte, co lidé hledají, jaká klíčová slova používají a v jakých souvislostech. Využijte Google našeptávač keywordtool.io

Projděte si i diskuze na sociálních sítích a portálech, kde si lidé navzájem radí. Tam zjistíte, co lidi trápí a jaký obsah by na internetu rádi našli. A začněte ho podle toho vytvářet.

2) Za druhé, váš obsah by měl být:

  • poutavý a užitečný
  • lehce vstřebatelný
  • měl by dát přesně tu odpověď, kterou návštěvník očekává.

    Pokud totiž návštěvník hledá tipy jak rychle zhubnout, tak si klikne na článek, který tento nadpis použil. Pokud článek hovoří o drahém přípravku na 6 měsíců a přitom musíte cvičit tak, jak kdybyste žádný přípravek nebrali, návštěvník ani článek nedočte. A velmi pravděpodobně už se na váš web nikdy nevrátí.  

3) A do třetice, pokud máte skvělý obsah, nemusíte se omezit jen na jeden formát

Buďte kreativní. Pokud máte super nápad na nápoj na spalování tuků, napište o něm blog. Ten stejný recept nahrajte jako video a vytvořte i foto recept. Nahrajte o něm podcast s expertem na výživu. Tento přístup jednoznačně znásobí počet lidí, které zaujmete.

A co dále?

Skvělý obsah se musí návštěvníkovi na jeho dotaz i zobrazit. Na to byste měli myslet už při jeho tvorbě. Jak?

SEO (search engine optimization) představuje přizpůsobení vašeho obsahu tak, aby ho vyhledávače zobrazovali mezi prvními výsledky pro konkrétní klíčová slova. Je to způsob, jak dát vyhledávačům vědět, že existujete, a že vás mohou zobrazit lidem, kteří váš obsah hledají.

Klíčová slova však používejte opatrně. Důležité je, že SEO není něco, co se dá “zapnout” a jste mávnutím kouzelného proutku ve vyhledávači na prvním místě. Pokud se má váš web zobrazovat mezi prvními výsledky dlouhodobě, jde spíš o běh na delší trať. Pokud do něj investujete svůj čas a námahu, výsledek bude stát za to.

TIP 1: Pokud se věnujete lokálnímu podnikání, pracujte s tím i ve svém SEO nastavení. Například pokud prodáváte vybavení pro akvaristiku, využijte ve vašem obsahu klíčová slova “akvaristika Pardubice”.

TIP 2: Doporučujeme vytvořit si profil i v Google My Business. Tím váš lokální podnikatelský projekt podpoříte a dostanete ho blíže k vašim potenciálním zákazníkům.

Sociální sítě

Člověk je tvor společenský a potřebuje se socializovat. Dnes na to využívají i sociální sítě. Tam můžete také oslovit další návštěvníky vašeho webu.

Podle cílové skupiny vašeho webu si vyberte vhodnou sociální síť. Pokud cílíte na profesionály, ideální je LinkedIn. Pokud je váš obsah zaměřený na fotky a videa, zkuste Instagram.

Vytvořte si vlastní fan page a příspívejte svým obsahem i do různých skupin na sociální síti. Lidé jsou v těchto skupinách právě proto, protože je zajímá obsah určitého zaměření. Můžete si tam vybudovat dobré jméno.

Pokud si vyberete vhodnou sociální síť, tvořte obsah speciálně pro danou síť podle specifického zaměření.

PPC reklama

Doteď to bylo všechno zdarma. Pokud máte skvělý obsah a nikdo ho nevidí, je to horší, než kdybyste žádný neměli. Protože tak do něj investujete čas a peníze zbytečně.

PPC reklama představuje placenou reklamu na bázi pay-per-click, tedy platíte jen, pokud návštěvníka vaše reklama zaujme a klikne na ni. Klik ho může přesměrovat rovnou na váš web, ať už na landing page (úvodní stránku) nebo na nějakou konkrétní podstránku.

Zbytek práce, jak udržet návštěvníka na webu (neboli lead) a proměnit jej v zákazníka (tedy konverzi), je už jen na vás.

PPC reklama je pro sociální sítě mimořádně výnosná aktivita. Protože mají velmi dobře vyvinuté algoritmy, díky kterým se vaše reklama bude zobrazovat právě těm uživatelům sociální sítě, u kterých je největší pravděpodobnost zájmu o vaši reklamu.

Kouzlo spočívá v tom, abyste si při zadávání reklamy vybrali co nejvhodnější parametry svého publika. Můžete cílit na konkrétní věkovou skupinu, pohlaví, lokalizaci, zájmy uživatele, rodinný stav a tak dále. Čím přesněji ji nastavíte, tím budou prokliky levnější a efektivnější. Nebudete platit za lidi, kteří kliknou jen ze zvědavosti, ale z reálného zájmu o váš web.

Je to jednoduché a zvládne to i začátečník. Pokud si PPC reklamu chcete jen vyzkoušet, můžete si maximální sumu za kliky omezit na pár korun. A testovat různé příspěvky, dokud se z vás nestane profesionál. 

Je tradiční reklama pasé?

A nakonec nezapomeňme na léty ověřené. Takže odpověď je jednoduchá – není. Zda je pro vás tato forma vhodná, závisí na vašem cílovém publiku a vašeho rozpočtu na reklamu.

Pokud chcete oslovit například seniory, vsaďte spíše na klasiku než na placenou reklamu na sociálních sítích. Staré dobré vizitky, plakáty nebo letáky do schránek nemusí být k zahození. Nezapomeňte vždy uvést adresu vašeho webu. Skvělým tipem, jak získat srdce vašich zákazníků, je přímá interakce. Proto zkuste porozmýšlet nad workshopem nebo účastí na konferenci, kde představíte svou činnost. A jako vždy – v prezentaci či přednášce vždy uveďte odkaz na váš web.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *