1. Home
  2. E-mail
  3. Pokročilé nastavení
  4. Spam odcházející z emailové adresy

Spam odcházející z emailové adresy

V rámci antispamové ochrany je odcházející pošta z Vašich schránek vždy kontrolovaná naším antispamovým filtrem. V případě, že zpráva, která má být odeslaná, vykazuje charakteristiky spamu, její odeslání je zablokované a uživateli se o tom vrátí informace, aby měl možnost zprávu upravit do vhodné podoby. Toto funguje zejména u poštovních klientů, v reálném čase.


V případě, že náš systém eviduje opakované pokusy o odeslání zpráv, které jsou označované jako spam, může přijít zablokování odesílání pošty pro danou schránku, o čemž je uživateli zasílaný notifikační email. Toto se týká především automatizovaných řešení pro odesílání zpráv, které jsou schopné odeslat jednu zprávu desítkám uživatelů v zlomku sekundy.

Pokud jste byli upozornění na to, že z Vašeho emailového konta bylo odesílané velké množství spamu, v drtivé většině případů jde o jednu z následovných situací:

1. Vaše schránky byly napadnuté

Útočníci neustále hledají nové nedostatečně zabezpečené systémy, jejichž výpočtová síla by se dala použít pro jejich potřeby, to se týká webu, emailových schránek i Vašich zařízení doma či v práci.

Doporučujeme proto vykonat následovné kroky:

  • zkontrolovat a pročistit Váš web, Vaši stránku
  • aktualizovat přihlašovací údaje k emailovým schránkám (změnit heslo)
  • nastavit GeoIP ochranu pro Vaše schránky
  • zkontrolovat zařízení, které mají do jednotlivých schránek přístup na přítomnost virusů – např. Váš PC.

Tyto kroky je možné dělat pravidelně v rámci prevence, změny hesel jsou všeobecně doporučené každých 3-6 měsíců, na správu hesel je možné použít tzv. password manager aplikace.

2. Email / Newsletter, který jste se pokusili odeslat byl nevhodně formátovaný / formulovaný

Občas se může stát, že je jako spam vyhodnocená zpráva nebo newsletter, který jste se snažili odeslat jako legitimní poštu. Náš spamfilter reaguje výlučně na obsah, čili vždy je takové blokování otázkou toho, co se nachází v předmětu nebo těle zprávy a zablokovanou zprávu je proto potřeba důkladně prověřit a vhodně upravit, aby ji bylo možné úspěšně odeslat.

Aktualizováno: 24 června, 2021

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU