1. Home
  2. Cloud a servery
  3. Virtuální server (VPS)
  4. Doporučené minimální parametry produkčního VPS (Linux)

Doporučené minimální parametry produkčního VPS (Linux)

Určit správné nastavení systémových parametrů virtuálního serveru (VPS) není jednoduché. Kolik potřebuje operační paměti, procesorů či diskového prostoru závisí od typu aplikace a i jejích komponentů.

Pokud chcete provozovat aplikaci, kterou někdo vyvíjí nebo dodává, tak by Vám měl dodat i potřebné parametry k jejímu používání.

V případě, že si aplikaci vyvíjíte sami, můžete mnoho informací získat ze systémového monitoringu. Proto doporučujeme od začátku sledovat, co se na serveru děje a jak jsou využívané jednotlivé systémové parametry. Sledujte toto chování při: změně kódu, serverových aplikacích a aktualizaci počtu uživatelů služby.

Pro produkční prostředí doporučujeme umístit každou součást vaší aplikace na samostatné servery. Typickým příkladem je oddělení aplikace a databáze. Dále podle aplikační logiky vašeho softwaru. To vám umožní lépe izolovat části, které mohou být náročnější na výkon (typicky například Elasticsearch). Zároveň takto můžete kontrolovat každou část samostatně podle vašich potřeb. Samozřejmě je nutné aplikaci upravit, tak aby uměla v takovém režimu fungovat a jak se bude chovat při přetížení některého z komponentů.

Pokud potřebujete v cloudu provozovat více serverů, vyzkoušejte Virtuální datové centrum

Pokud jde o konkrétní parametry serveru, je těžké dát jednoznačnou odpověď. Proto doporučujeme nasledující minimální specifikace pro jakýkoliv virtuální server používaný pro aplikace nebo některý další komponent, jako jsou například databáze.

  • 2 GB paměti RAM
  • 4 vCPU
  • 25 GB úložného prostoru (SSD)

Tyto parametry jsou dobrý startovací bod, když nemáte jistotu jak začít. Níže vypsané parametry VPS doporučujeme jen pro vývojové a testovací prostředí.

Jednotlivé systémové parametry WebSupport VPS jako vCPU, RAM a disková kapacita je možné kdykoliv navýšit

Upozornění: VPS s uvedenými parametry může poskytovat u jiného cloud providera odlišný výkon a kvalitu služeb – zaleží od: agregace, technického prostředí a dalších okolností

Aktualizováno: 12 října, 2021

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU