NS záznamy

NS záznamy (Nameservery) umožnují určit adresu, kde jsou umístěné DNS záznamy Vaší domény. Změna se vykonává u národního registrátora dané domény, který díky tomu ví, kam nasměrovat všechny dotazy na danou adresu. Jsou jim podřazené všechny všechny ostatní DNS záznamy.


Jak vypadá NS záznam

@  86400  IN  NS   ns1.websupport.cz.
@  86400  IN  NS   ns2.websupport.cz.
@  86400  IN  NS   ns3.websupport.cz.

Znak @ značí prázdný znak. 86400 je parametr TTL a určuje, na jak dlouho si mohou servery poskytovatelů internetu zapamatovat dané nastavení DNS. Čas je uvedený v sekundách. IN NS definuje, že jde o NS záznam. Poslední záznam je konkrétní NS (nameserver).

Změna NS (nameserverů)

1. Přihlaste se do WebAdminu
2. Klikněte v seznamu služeb na Vaši doménu
3. V levém menu vyberte položku DNS a proklikněte se na záložku NS

Po otevření této sekce se Vám zobrazí existující NS záznamy. Úprava NS záznamů nabízí možnost použí WebSupport DNS servery nebo vlastní DNS servery.

Pokud změníte naše NS záznamy na záznamy jiné společnosti, ztratíte možnost administrace ostatních DNS záznamů v naší administraci – např. A, MX, CNAME nebo TXT záznamů

Formulář pro úpravu NS

Pokud chcete Použít WebSupport DNS servery, vložte záznamy ns1.websupport.cz, ns2.websupport.cz a ns3.websupport.cz. Pokud nechcete pro správu nastavení využívat WebSupport, vyberte si možnost Použít vlastní DNS servery a potom budete moct zadat adresy vlastních DNS serverů do NS1-NS4.

Změna informace o umístění DNS záznamů se u národního registrátora domény projeví až za 24-48 hodin.

Příklad

Změna NS na poskytovatele Wix

Doména mojedomena.cz má pomocí NS záznamů určené nameservery na stránku vytvořenou ve službě Wix – To znamená, že po zadání adresy mojedomena.cz se v prohlížeči zobrazí obsah vytvořený ve službě Wix. Záznam bude vypadat například takto:

@  86400  IN  NS   ns24.wixdns.com.
@ 86400 IN NS ns25.wixdns.com.

Zároveň to znamená, že doména mojedomena.cz ztrácí možnost administrace všech ostatních (podřazených) DNS – včetně A, MX, CNAME a pod.

V případě použití NS záznamů jiné společnosti doporučujeme smazat DNSSEC záznam v naší administraci a požádat o generování nového správce NSD záznamů. Tyto záznamy bude nutné následně nastavit opětovně v naší administraci.

Rovněž v případě změny z externích záznamů na naše doporučujeme smazat externí DNSEC záznam v naší administraci.

Aktualizováno: 19 srpna, 2021

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU