Pokud používáte poštovního klienta, může se jeho nastavení ukládání emailů odlišovat od toho u nás na serveru. Pokud se vám pošta neukládá do správných složek nebo vám poštovní klient hlásí při ukládání pošty chybu, je potřeba upravit mapování složek.
Porovnání názvů složek
Poštovní klient – jako příklad jsme použili Thunderbird, ale návod je použitelný i pro ostatní poštovní klienty jako např. Outlook. Na levé straně vidíte názvy všech složek, které se pod emailovým kontem nacházejí.
![](https://www.websupport.sk/support/wp-content/uploads/2020/06/thunderbid_nastavenie-783x347.png)
Webmail – na levé straně klikněte na nastavení, a po jejich zobrazení zvolte kategorii nastavení – speciální složky.
![](https://www.websupport.cz/podpora/wp-content/uploads/2021/09/nastaveni-slozky-800x329.png)
Pokud byste teď odeslali email přes webmail, uložil by se do složky INBOX.Sent. V této složce byste našli email i v poštovním klientovi. Při odeslaní z klienta by byl ale uložený v Sent.
Změna nastavení namapovaných složek
1. Na levé straně klikněte na nastavení, a po jejich zobrazení zvolte kategorii složky. Kliknutím na vytvořit vpravo nahoře vytvoříte novou složku.
![](https://www.websupport.cz/podpora/wp-content/uploads/2021/09/slozky-nova-800x181.png)
2. Do pole Název složky zadáte stejný název, jako používá poštovní klient. V tomto případě je to Sent pro odeslanou poštu. Rodičovskou složku nevyplníte – tuto možnost využijete, pouze když byste chtěli vytvořit podsložku (například „práce“ pod přijatou poštou).
![](https://www.websupport.cz/podpora/wp-content/uploads/2021/09/slozky-nova-slozka-800x485.png)
3. Vrátíte se do nastavení, část speciální složky. Klikněte na výběr vedle kategorie, pro kterou chcete změnit nastavenou složku. Ze seznamu vyberete složku se správným názvem, který jste vytvořili v předcházejícím kroku.
![](https://www.websupport.cz/podpora/wp-content/uploads/2021/09/slozky-vyber-nove-slozky-800x497.png)
Když teď zkusíte odeslat z webmailu email, po přechodu do poštovního klienta (Thunderbird) můžete ověřit, že se uložil správně (do Sent). Funguje to i opačně.
![](https://www.websupport.sk/support/wp-content/uploads/2020/06/Thunderbird_spravne_mapovanie-783x349.png)
Po synchronizaci všech názvů se pošta uloží do stejné složky nezávisle od toho, jestli jste přihlášený do emailové schránky přes poštovního klienta, nebo webmail.