Dvoufaktorové ověření

Pokud chcete ochránit své údaje a služby pro případ, kdy potenciální útočník získá vaše přihlašovací údaje, můžete využít funkci dvoufaktorové ověření (2FA). Po zapnutí této funkce se budete přihlašovat prostřednictvím vašeho loginu, hesla a navíc i jednorázového hesla vygenerovaného aplikací (autentifikátorem), nebo se budete ověřovat přes biometrický/hardwarový klíč

Aktivace dvoufaktorového ověření

  1. Přihlaste se do WebAdminu
  2. Vpravo nahoře klikněte na název vašeho účtu a tam na Nastavení účtu.
  3. V levém menu klikněte na Zabezpečení a přihlášení.
  4. Aktivujte možnost dvoufaktorové ověření.

Zde budete mít na výběr 2 možnosti. Autentifikace přes TOTP (Time-based One-Time Password) aplikaci nebo přes biometrický / hardwarový identifikátor.

  1. Po výběru možnosti přes TOTP se Vám zobrazí záložní kódy potřebné v případě ztráty zařízení se spárovanou aplikací. Tyto kódy doporučujeme uchovat.
  2. Klikněte na možnost pokračovat.
  3. Stáhněte si TOTP autentifikační aplikaci do Vašeho zařízení. (například Google Authenticator)
  4. Otevřete TOTP aplikaci ve Vašem zařízení a načtěte QR kód, nebo zadejte uvedený kód.
  5. Následně v administraci WebAdminu zadejte kód z aplikace

Po zadaní aplikací vygenerovaného kódu v administraci je nutné obratem potvrdit přidání účtu v aplikaci, protože vygenerovaný kód má pouze omezenou platnost. Celý proces dokončíte kliknutím na Uložit.

Při výběru autentifikace přes biometrický / hardwarový identifikátor postupujte podle instrukcí na obrazovce.

Ztráta přístupu k autorizačním kódům

Při prvotním nastavení dvoufaktorové autentifikace Vám systém vygeneruje Záložní kódy na základě kterých se můžete dostat do Vaší administrace. Jakýkoli ze záložních kódů můžete jednorázově použít místo dočasného kódu vygenerovaného 2FA aplikací.

Pokud nemáte přístup k aplikaci, kterou jste používali na generování dočasných kódů (např. z důvodu resetu telefonu, ztráty telefonu apod.) a zároveň nemáte přístup k záložním kódům, či jste nastavovali biometrický / hardwarový identifikátor a nemáte jej dále k dispozici, bude nutné se ověřit přes formulář, který je zde:



1. Formulář musí být vyplněn a podepsán odběratelem (majitelem účtu)

2. Formulář musí být úředně ověřen, nebo zaslán datovou schránkou.

3. Vyplněný formulář je třeba zaslat poštou na adresu našeho sídla (v případě úředně ověřeného formuláře) nebo datovou schránkou:

ACTIVE 24, s.r.o.
Sokolovská 394/17
186 00 Praha 8
Česká republika

Naše datová schránka: qdhi5vv

Pokud jde o právnickou osobu, je potřebné přiložit výpis z obchodního rejstříku, pokud jde o živnostníka, tak výpis z živnostenského rejstříku (případně jiného rejstříku, pokud jde o sdružení, atd.)

Aktualizováno: 20 června, 2023

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU